dinsdag 22 januari 2013

En we gaan door, al is het langzaam......

Laatste dagen druk bezig in mijn hoofd hoe ik het een en ander aan ga pakken. Ik ben namelijk brakkig..... Ik ben misselijk, moe, van zweten naar heel koud......nou ja, het plaatje is wel duidelijk denk ik. Geen toestand om me eens flink te buiten te gaan aan dit project( hoewel de handen jeuken en de zin er wel is )
Ik kom dus niet verder dan de voorraadkast volstoppen(voor een week boodschappen gehaald, ben ik meteen klaar) de was wegwerken en het huis een beetje op orde houden. Kleine dingetjes dus. Alles ligt eigenlijk een beetje stil nu.
Van mijn lijstje is nog niet veel terecht gekomen.
De kast in de achterkamer is nog steeds propvol....de grote kast is echter al aardig  leeg aan het worden. Van het weekend heb ik nog eens mijn oude administratie en alle stapels doorgeploegd om te ontdekken, dat ik wel erg veel papierwerk had van meer dan 5 jaar geleden. Dat kon zonder pardon in de papierversnipperaar. Een hele zak hoor, echt , niet normaal als je bedenkt dat mijn moeder al haar belangrijke papieren op een stapeltje had liggen in de kast. Zo wil ik het dus ook. Zo weinig mogelijk, alleen het relevante. Dat schoont enorm op, ook energetisch!
Nu las ik ook op een blog van stijlvol minimalisme dat je je administratie ook kunt digitaliseren, dan scan je belangrijke dingen in en sla je ze op. Dat scheelt natuurlijk enorm veel papierwerk, en dat beetje wat je echt op papier moet houden stop je in een mapje. Misschien dat ik dat ooit nog ga doen....met mijn schrijfwerk bijvoorbeeld. Dan digitaliseer ik alles wat ik ooit op al die blaadjes heb geschreven.
Of niet, is toch wel errug veel werk :(

Oja....foto's maak ik nog even niet hoor, ik ben steeds te laat als ik er aan denk.
Straks als de kast leeg is en de andere op zijn plek maak ik gewoon een plaatje van hoe het geworden is. De andere foto's zijn al gemaakt( trapkast en halletje en zo) dus dat scheelt. Nu de zolder nog op de foto zetten. dat verschil is echt huge als het opgeruimd wordt ;)
Ik ga langzaam maar zeker weten op mijn doel af........




1 opmerking:

  1. Goede dingen komen langzaam toch ?! Ik ben ook aan het broeden op mijn opruimplannen hoor ! Dus ik hoop dat we elkaar binnenkort kunnen stimuleren.

    BeantwoordenVerwijderen