dinsdag 18 december 2012

Nog steeds op dag 3....

Ineens hebben de kinderen door dat ik aan het opruimen bent en willen ze zelf ook van alles doen.....
Zoon is verhuisd,
van de kleine kamer weer terug naar zijn zolderkamer.
Zolderkamer was speelplek van de meiden, en nu wou hij terug. Dat ging niet zonder slag of stoot natuurlijk. Eerst boos worden (sociale vaardigheden van deze pddnosser zijn nog niet zo best ontwikkeld ;) Ze hadden het namelijk nog steeds niet opgeruimd en toen ineens vereende krachten om alles over te zetten. Dochter wou ook gelijk maar verhuizen in haar eigen kamer en zo waren we dus een hele avond bezig met troep verschuiven en verplaatsen. OOOOOOO en wat voor een troep, echt....nu pas zagen ze hoe erg het was in hun kamer.
Dochter schrok zo dat ze de bult zag die uit de hoeken en gaten en onder het bed vandaan kwam dat ze me plechtig beloofde alles op te ruimen maar vooral heel veel weg te doen. Ik hoop heel hard dat ze die belofte waar gaat maken. Vriendin gooide er nog een wijze les voor dochter achteraan. Dat als je kamer zo'n troep is dat het in je hoofd ook zo'n troep is.
"Ben ik daarom zo druk?"vroeg dochter aan haar.
Ja dus!
Wow....en ik hoefde niks te zeggen.
Hoe vaak ik het ook al gezegd heb.
Het gaat helemaal goed komen met haar.....

zo zag het er dus uit na de verhuizing......
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten